Інформація про соціально-психологічну службу

Всесвіт безмежний.
У ньому багато яскравих зірок.
І одна з них – це ти!
Унікальна , неповторна Людина!

Практичний психолог – Горбач Яна Володимирівна
Соціальний педагог – Ритченко Ніна Миколаївна

ЗАКОНОДАВЧІ АКТИ УКРАЇНИ ПРО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНУ СЛУЖБУ

  1. Основні положення Концепції про Національну систему соціально-психологічної служби України.
  2. Законодавча та правова база психологічної служби в галузі освіти.
  3. Порядок атестації практичних психологів освіти.
  4. Специфіка нормативної та правовоїбази психологічної служби у інших сферах суспільної практики.

Мета діяльності соціально-психологічної служби

  • підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології;
  • створення умов для формування психологічної культури населення і світоглядної позиції;
  • пропагування розвитку здорової цілісної особистості у фізичному, психічному, суспільному і духовному вимірі;
  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу засобами практичної психології;
  • сприяння створенню оптимальних умов для гармонійного та різнобічного розвитку, самореалізації та самоактуалізації.

Основні завдання діяльності соціально-психологічної служби

  • надання психологічної допомоги студентам, керівникам груп, вихователям гуртожитків та викладачам коледжу у складних життєвих ситуаціях;
  • психологічна просвіта: формування потреб у психологічних знаннях; ознайомлення учнів та викладачів з основами психології; підвищення психолого-педагогічної компетенції викладацького складу;
  • створення умов для реалізації творчого, наукового, особистісного й інтелектуального потенціалу учнів, випускників і викладачів;
  • психологічний супровід навчально-виховного процесу
  • психологічний супровід розвитку особистості учня;
  • здійснення психопрофілактики, адаптації;
  • моніторинг актуальних соціально – психологічних проблем учнівського середовища та своєчасне реагування на них;
  • формування у молоді готовності до самостійного життя після завершення навчання;
  • формування позитивного морально-психологічного клімату в учнівському колективі.

Напрямки діяльності

  • соціально-психологічна адаптація учнів до навчання у ВНЗ;
  • здоровий спосіб життя;
  • психологічна культура особистості.
  • профорієнтаційна робота: надання допомоги у професійному та особистому самовизначенні молоді;
  • психологічна допомога особистості у подолання кризових ситуацій з метою особистісного росту;
  • надання психологічної допомоги батькам у їх взаємовідносинах з власними дітьми.

Форми роботи та основні принципи організації соціально-психологічної служби

Психологічне консультування являє собою взаємодію соціального педагога з клієнтом, в ході якого визначається проблема, шляхи її вирішення, формуються нові моделі поведінки, та людина отримує психологічну підтримку і душевний спокій.

Психологічна діагностика (індивідуальна і групова). Психодіагностична робота включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення індивідуальних особливостей, міжособистісних відносин, інтелектуальних здібностей, і т. ін.).

Психокорекційна робота, спрямована на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім’ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей.

Просвітницька робота – роз’яснення актуальних психологічних питань, підвищення психологічної культури та співробітників.

Психопрофілактична робота серед студентів – заходи, спрямовані на збереження психологічного здоров’я; своєчасне попередження відхилень у міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі, попередження наркоманії, алкоголізму, аморального способу життя.

Психокорекційна, просвітницька та психопрофілактична робота проводиться, зокрема, у формі психологічних тренінгів. Психологічні тренінги надають учасникам можливість оволодіти психологічними знаннями, а також професійними уміннями та навичками, які дозволяють вирішувати не тільки свої внутрішньо-особистісні проблеми, проблеми взаємодії з оточуючими і зробити своє життя більш ефективним в цілому, але й використовувати отримані знання у своїй практичній діяльності.

Орієнтовна тематика соціально-психологічних тренінгів

  • “Самопізнання та саморозвиток”;
  • «Впевненість у собі, тренінг асертивності”;
  • “Ефективність в міжособистісних стосунках”;
  • “Психологія жінки та чоловіка”;
  • “Міжкультурне навчання та діалог”;
  • “Ефективне управління часом (тайм-менеджмент)”;
  • “Вираження емоцій та почуттів”;
  • “Лідерство”;
  • “Прийняття рішень”;
  • “Ефективна само презентація”;
  • “Емпатія”;
  • “Тренінг ефективного спілкування”;
  • “Тренінг адаптації та згуртування колективу”;
  • “Тренінг вирішення конфліктів”;
  • “Здоровий стиль життя”;
  • “Толерантність”;
  • “Вербальне та невербальне спілкування”.

Основні принципи організації соціально-психологічної служби

  • особистісно-орієнтований підхід до роботи з клієнтами;
  • стимулювання активної позиції того, хто користується психологічними послугами;
  • формування у слухачів прагнення до самовдосконалення і самоосвіти.

Аспекти діяльності

Практичний аспект діяльності: забезпечує розв’язання конкретних проблем, що виникають у процесі розвитку особистості, сприяє збереженню психічного здоров’я, формуванню вмінь та навичок духовного самовдосконалення.

Освітній аспект діяльності: передбачає забезпечення студентів, керівників груп, вихователів , вчителів сучасними психологічними знаннями