Всесвіт безмежний.
У ньому багато яскравих зірок.
І одна з них – це ти!
Унікальна , неповторна Людина!
Практичний психолог – Горбач Яна Володимирівна
Соціальний педагог – Ритченко Ніна Миколаївна
ЗАКОНОДАВЧІ АКТИ УКРАЇНИ ПРО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНУ СЛУЖБУ
- Основні положення Концепції про Національну систему соціально-психологічної служби України.
- Законодавча та правова база психологічної служби в галузі освіти.
- Порядок атестації практичних психологів освіти.
- Специфіка нормативної та правовоїбази психологічної служби у інших сферах суспільної практики.
Мета діяльності соціально-психологічної служби
- підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології;
- створення умов для формування психологічної культури населення і світоглядної позиції;
- пропагування розвитку здорової цілісної особистості у фізичному, психічному, суспільному і духовному вимірі;
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу засобами практичної психології;
- сприяння створенню оптимальних умов для гармонійного та різнобічного розвитку, самореалізації та самоактуалізації.
Основні завдання діяльності соціально-психологічної служби
- надання психологічної допомоги студентам, керівникам груп, вихователям гуртожитків та викладачам коледжу у складних життєвих ситуаціях;
- психологічна просвіта: формування потреб у психологічних знаннях; ознайомлення учнів та викладачів з основами психології; підвищення психолого-педагогічної компетенції викладацького складу;
- створення умов для реалізації творчого, наукового, особистісного й інтелектуального потенціалу учнів, випускників і викладачів;
- психологічний супровід навчально-виховного процесу
- психологічний супровід розвитку особистості учня;
- здійснення психопрофілактики, адаптації;
- моніторинг актуальних соціально – психологічних проблем учнівського середовища та своєчасне реагування на них;
- формування у молоді готовності до самостійного життя після завершення навчання;
- формування позитивного морально-психологічного клімату в учнівському колективі.
Напрямки діяльності
- соціально-психологічна адаптація учнів до навчання у ВНЗ;
- здоровий спосіб життя;
- психологічна культура особистості.
- профорієнтаційна робота: надання допомоги у професійному та особистому самовизначенні молоді;
- психологічна допомога особистості у подолання кризових ситуацій з метою особистісного росту;
- надання психологічної допомоги батькам у їх взаємовідносинах з власними дітьми.
Форми роботи та основні принципи організації соціально-психологічної служби
Психологічне консультування являє собою взаємодію соціального педагога з клієнтом, в ході якого визначається проблема, шляхи її вирішення, формуються нові моделі поведінки, та людина отримує психологічну підтримку і душевний спокій.
Психологічна діагностика (індивідуальна і групова). Психодіагностична робота включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення індивідуальних особливостей, міжособистісних відносин, інтелектуальних здібностей, і т. ін.).
Психокорекційна робота, спрямована на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім’ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей.
Просвітницька робота – роз’яснення актуальних психологічних питань, підвищення психологічної культури та співробітників.
Психопрофілактична робота серед студентів – заходи, спрямовані на збереження психологічного здоров’я; своєчасне попередження відхилень у міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі, попередження наркоманії, алкоголізму, аморального способу життя.
Психокорекційна, просвітницька та психопрофілактична робота проводиться, зокрема, у формі психологічних тренінгів. Психологічні тренінги надають учасникам можливість оволодіти психологічними знаннями, а також професійними уміннями та навичками, які дозволяють вирішувати не тільки свої внутрішньо-особистісні проблеми, проблеми взаємодії з оточуючими і зробити своє життя більш ефективним в цілому, але й використовувати отримані знання у своїй практичній діяльності.
Орієнтовна тематика соціально-психологічних тренінгів
- “Самопізнання та саморозвиток”;
- «Впевненість у собі, тренінг асертивності”;
- “Ефективність в міжособистісних стосунках”;
- “Психологія жінки та чоловіка”;
- “Міжкультурне навчання та діалог”;
- “Ефективне управління часом (тайм-менеджмент)”;
- “Вираження емоцій та почуттів”;
- “Лідерство”;
- “Прийняття рішень”;
- “Ефективна само презентація”;
- “Емпатія”;
- “Тренінг ефективного спілкування”;
- “Тренінг адаптації та згуртування колективу”;
- “Тренінг вирішення конфліктів”;
- “Здоровий стиль життя”;
- “Толерантність”;
- “Вербальне та невербальне спілкування”.
Основні принципи організації соціально-психологічної служби
- особистісно-орієнтований підхід до роботи з клієнтами;
- стимулювання активної позиції того, хто користується психологічними послугами;
- формування у слухачів прагнення до самовдосконалення і самоосвіти.
Аспекти діяльності
Практичний аспект діяльності: забезпечує розв’язання конкретних проблем, що виникають у процесі розвитку особистості, сприяє збереженню психічного здоров’я, формуванню вмінь та навичок духовного самовдосконалення.
Освітній аспект діяльності: передбачає забезпечення студентів, керівників груп, вихователів , вчителів сучасними психологічними знаннями